Pages

Friday, May 29, 2015

Deco :: Plan Rumah

Assalamualaikum

Hello there! Haa..entri kali ni import daripada blog lama. Well, my old blog dah closed for public. Why? Sebab bila aku tengok balik entri semua agak macam merapu jugak la walaupun the rating is boleh tahan masyuk dan ramai followers. Hehe. Ok. Abaikan. So, here today aku nak share pasal rumah my aunt. This house is built in year 2010 or 2011, I've forgotten the year. Sorry.

Basically, the house plan macam kat gambar bawah ni. Haa..ni aku buat guna paint je. Hehe. Hajat nak belajar bidang arkitek tak tercapai, so kita buat mana yang mampu jela.

Secara sejarahnya, rumah ni dibina atas tanah yang dimiliki oleh my aunt, Nor Zannah Sallim and tukang urus plan, bahan, perabot dan deco is done by my uncle, Mohd Sham Sallim.

Plan

This is the first attraction for me. Sebab aku suka tengok pintu tu tapi malangnya bertahun dulu aku tak terfikir nak ambil gambar pintu tu. Also the corak yang ada kat pagar tu. Hehe.


Kawasan luar rumah. At this moment belum ada lagi tembok pemisah dan gate utama. Kalau rajin nanti aku update ye. 


This is the main hall. Ni macam ada dua wing tau. Ni sebelah kiri.


Yang ni plak sebelah kanan. Kalau korang perasan plan rumah ni, dia macam bentuk T tau. Kira garis palang T yang atas tu, hall rumah. Batang T plak susur ke bilik. Korang faham ke apa aku maksudkan ni? Hehe. Hope faham la ye.



Ok. Ni dekat hujung susur ke dapur. Ruangan untuk duduk buat kerja. As my aunt is a teacher. So, kat sini lah tempat dia buat report, tanda kertas dan lain-lain. 


Yeah. Kalau korang boleh imagine apa yang aku aksudkan dengan batang T tadi, ni la bendanya. Untuk ke bilik.




Ok. This is the master bedroom. My aunt bedroom tapi aku selalu duduk kat sini kalau datang. Dulu la. Sekarang kalau datang, I'll stay in her friend's room. Urm..my aunt bujang lagi and she stayed with her friend, Cik Bie. 


This is me few years back! Haha. Now, I'm not that slim!



Ok. Yang bawah ni plak, bilik tidur tetamu. Bilik ni dekat dapur.


This is where the chef be creative! Kitchen area!




Ok. This entry is autopublish as I have exam right now. :D






All the best and Good Luck!

No comments:

Post a Comment

Come and visit me again =)
..Arigato gozaimashita..

Bank